Citroën nu este cunoscută ca o marcă sportivă, în ciuda faptului că activează într-o serie de discipline de top precum WRC - Campionatul Mondial de Raliuri. Experiența dobândită aici este folosită cu succes pe mașinile de serie, DS3 Racing fiind un prim exemplu în acest sens. Chiar dacă majoritatea tehnologiilor nu au fost transferate pe compacta premium, veleitățile sale de sportivă vor fi etalate de motorizarea din dotare.
Citroën anunță că vor fi produse doar 1.000 exemplare, iar listele de așteptare au fost deschise din toamnă. Francezii nu au de gând să suplimenteze numărul de modele chiar dacă cererea va depăși oferta.
Versiunea sportivă a modelului DS3, a debutat în martie la Geneva. Modelul este închinat celor şase victorii consecutive obținute de multiplul campion mondial Sebastien Loeb în campionatul WRC.
Propulsorul din dotare, o unitate de 1,6 litri ce oferă un cuplul de 275 Nm, derivă dintr-o versiune de 156 de cai putere la care s-au adus modificări la nivelul turbinei. Pentru a face față creșterii cu 30% a puterii motorului, șasiul a fost optimizat pentru un comportament cât mai sportiv.
Cei 200 de cai putere de care dispune DS3 Racing îi permit acestei mașini să atace fără probleme Mini Cooper S.
Comparativ cu DS3, înălțimea mașinii a fost coborâtă cu 15 milimetri, direcția a fost recalibrată iar suspensiile înlocuite cu un set nou, mai performant și adecvat pentru o ținută sportivă.
Din punct de vedere estetic, noul DS3 Racing se individualizează prin jocul de culori gri-orange ce domină atât exteriorul cât și interiorul. O serie de modificări s-au impus la exterior unde priza centrală de aer a fost mărită, difuzorul de aer este confecționat din fibră de carbon, iar anvelopele cu talon îngust încalță jante de 18 inch. Aura sportivă a modelului este completată de terminațiile cromate ale eșapamentului iar la interior printr-o mulțime de detalii și finisaje specifice mașinilor de performanță: scaune sport, volan piele, ornamente metalice.
Noul DS3 Racing a fost creat de divizia internă Citroën Racing.