Ford a dat undă verde unei noi generații de automobile. Prezentat la începutul acestui an la Salonul Auto de la Detroit, noul Focus a intrat astăzi în producția de serie, cu patru luni înainte de a fi livrat clienților. Devenit un produs cu caracter global, Focus va fi regăsit cu același design și dotări, mici diferențe fiind doar la gama de motorizări - adaptată specificului pieței.
Fabricația primului exemplar consfințește apariția celei de a treia generații și semnalează un moment inedit. Pentru prima dată în istoria Ford producţia unui automobil a început simultan în două facilități de producție diferite, noul Focus fiind asamblat atât la uzina din Wayne, SUA, cât şi la Saarlouis, în Germania.
În toamna acestui an uzina europeană a fost retehnologizată cu scopul de a implementa un proces de producție cu o eficiență sporită. Investițiile se ridică la 300 de milioane de euro. Cadența de fabricație va crește gradual până la 1.850 de unități zilnic per model, la Saarlouis fiind fabricate și modelele Kuga, C-MAX și Grand C-MAX.
Pe fondul cererii de mașini compacte în Europa se anticipează un volum de vânzări mai mare decât la precedenta generație Focus. Au fost sporite și efectivele de producție, aproximativ 500 de noi angajaţi fiind angrenați să susțină bunul mers al operațiunilor.
Noul model va ajunge la dealerii Ford în primăvara anului viitor. Fără a oferi amănunte legate de preț, oficialii companiei spun că vor reuși să ofere un automobil accesibil, sigur și economic, trei argumente care pot conduce negreșit spre succes. Dezvoltată integral în Germania, a treia generație Focus este îmbunătățită la toate capitolele, de la aerodinamică, la șasiu, de la tren de rulare la confort și consum.
Construit pe o platformă complet revizuită, ce va fi folosită de alte zece modele, noul Focus vizează 120 de piețe ale lumii.
Sub aspect tehnologic, Focus se remarcă printr-o serie de sisteme de asistență care fac din condus o experiență mai plăcută și sigură. Aici sunt incluse tehnologiile de păstrare a benzii de rulare, de avertizare a depășirii sensului de mers, sistemul de recunoștere a semnelor de circulație, pilot automat adaptiv cu funcția de frânare, lumini automate și altele.
La partea de motorizare clienții pot alege între unitățile pe benzină 1.6 EcoBoost de 150 și 180 cai putere și 1.6 Duratec de 105 și 125 cai putere. Gama de motoare diesel completează oferta cu agregatele de 1.6 litri de 95 CP și 115 CP și 2.0 litri de 115 CP, 140 CP, 163 CP.
Focus are la activ peste 10 milioane de clienți. Joacă un rol capital în ecuația veniturilor companiei, aproape un sfert din vânzările Ford fiind realizate de gama compactei.