Chevrolet gustă din plin succesul care acompaniază modelul său global în clasa compactă. De acum celebrul Cruze, produs care s-a impus cu destulă ușurință în termeni de vânzări, suferă la un capitol la care americanii sunt deciși să facă în viitorul apropiat schimbări majore.
Începând din 2011 sistemele de propulsie urmează să intre într-un amplu proces de transformare, scopul fiind acela de a oferi un automobil cu consum decent și emisii scăzute. Astfel, motorizări arhaice precum benzinarul 1.8 litri de 141 de cai putere urmează să fie înlocuit cu o versiune modernă și mult mai eficientă. Cu o cilindree mai mică dar cu o putere similară, unitatea 1.4 Turbo Ecotec de 140 de cai putere va fi o alegere mult mai potrivită pentru viitorii clienți, în primul rând prin prisma consumului.
Aceasta va consuma în medie 6,0 litri de carburant la 100 km, iar sistemul turbo va impulsiona performanțele dinamice, motorul de 1.4 litri urmând să facă uitată istoria unității de 1.8 litri.
Pentru că europenii sunt mari amatori de versiuni diesel, Cruze își va înnoi gama cu două propulsoare VCDi. În prezent modelul compact dispune de două motoarele diesel de 2.0 litri care oferă 125 și 150 de cai putere.
Locul acestora va fi luat de agregatul turbodiesel common-rail 1.7 litri de 125 cai putere (preluat de pe Opel Astra) și unitatea 2.0 litri de 163 de cai putere (regăsit și pe noul Chevrolet Orlando).
O altă noutate va fi semnalată și în dreptul transmisiei, unde Chevrolet va oferi o cutie manuală cu 6 trepte pentru toate noile motorizări din program.