Saab pornește în cucerirea terenului pierdut cu multă încredere și responsabilitate. Revigorarea mărcii și implicit renașterea acesteia se va petrece odată cu apariția noului 9-5, vârful de gamă al suedezilor care vrea să reducă distanța de imagine ce îl separă de modelele rivale Audi, BMW și Mercedes.
Proaspăta limuzină va păși în România în plin sezon estival. Prețul de pornire al noii generații anunțat pentru țara noastră este de 32.713 euro cu TVA.
Noul 9-5 este disponibil în versiunile cu tracțiune față dar și 4x4 cu cuplaj Haldex, și dotări precum faruri bi-xenon adaptive, sistem automat de parcare, sistem audio Harman Kardon şi tehnologia de citire a semnelor de circulaţie.
Noul Saab 9-5 are o misiune extrem de dificilă, fiind destinat să lupte cu Audi A6, BMW Seria 5 şi Mercedes E-Klasse (deja un succes incontestabil prin cele 50.000 de modele vândute cu actuala generaţie). Dezvoltat pe aceeaşi platformă cu Opel Insignia, următoarea generaţie promite un nivel de confort superior, performanţe mai bune sub toate aspectele, finisaje și calitatea superioară la interior și o siguranţă maximă, asigurată de tehnologii avansate.
Cu dimensiuni foarte generoase, lungime de peste 5 metri şi o lăţime de 2,84 metri, sedanul scandinavilor va afişa un interior confortabil şi comparabil cu cel al unor limuzine. Compartimentul pentru bagaje va avea standard 513 litri, fiind unul din cele mai spaţioase din segment.
Designul exterior propune o linie sportivă, foarte subtil trasată, dar, cu toate acestea, noul 9-5 rămâne un sedan îndreptat spre clasic, respingând cu fermitate tendinţele moderniste din lumea automobilistică. Interiorul vine cu detalii proaspete dar şi cu unele inspirate de pe Insignia – volanul şi câteva comenzi. Restul componentelor sunt noi, planşa şi instrumentarul de bord oferind o notă de originalitate şi un plus de rafinament habitaclului ornat cu piele.
Noul Saab 9-5 va beneficia de o paletă de cinci motorizări, toate echipate cu sistem turbo. Versiunea de intrare este asociată unui agregat pe benzină de 1.6 litri de 180 de cai putere. Din aceeași familie a benzinarelor mai fac parte unitățile 2.0 T de 220 cai putere, ce poate funcționa și pe bioetanol, și unitatea V6 de 2.8 litri ce produce 300 de cai putere, motor aflat în combinație cu un sistem de tracțiune integrală AWD. Amatorii de motoare turbodiesel vor putea alege între propulsoarele de 160 și 190 CP, ambele cu o cilindree de 2.0 litri.