Mazda se dezlănţuie în clasa compactă cu o versiune de performanţă care reflectă pasiunea japonezilor pentru motoare. Având o nouă generaţie la activ, Mazda3 MPS caută să impresioneze nu doar prin numărul cailor putere ci şi prin liniile fluide ale unui design cu o tematică unică.
Mazda3 MPS accelerează de la 0-100 km/h în doar 6,1 secunde şi atinge o viteză de vârf de 250 km/h. În ciuda performanţelor realizate, consumul se menţine la un nivel acceptabil, sportiva japoneză având un consum de 9,7 litri/100 km. Mazda susţine că noul model consumă în medie cu 0,5 litri/100 mai puţin decât precedenta generaţie.
La fel ca şi actualul model, Mazda3 MPS dispune de un motor turbo de 2,3 litri cu tehnologie de injecţie DISI (Direct Injection Spark Engine). Unitatea se alimentează pe benzină şi produce 260 de cai putere la 5500 de rotaţii. Cu ajutorul unei cutii manuale în 6 trepte, cuplul motor maxim de 380 Nm disponibil la 3000 de rotaţii este livrat exclusiv punţii faţă.
Graţie optimizărilor aduse agregatului turbo, sportivul hatchback îndeplineşte normele de poluare Euro 5. Poziţionat în segmentul compactelor, noul model japonez vine echipat un kit care sporeşte agresivitatea dar şi performanţele dinamice ale maşinii. Mazda3 MPS se individualizează prin gura de aerisire montată pe capotă, liniile cromate de la nivelul grilei faţă, praguri mai generoase, eleron spate, două ţevi de eşapament cromate, jante de 18 inch din aliaj uşor.
Caroseria a primit ranforsări suplimentare care au crescut rigiditatea maşinii şi aşa cum era de aşteptat pe lista dotărilor figurează suspensii sportive, direcţie electro-hidraulică asistată şi un sistem de frânare foarte eficient. Interiorul este garnisit cu inserturi de natură sportivă şi tapiţerie în culorile roşu şi negru. Se evidenţiază de asemenea calitatea materialelor folosite, cu finisaje lucrate într-o manieră premium.
Capitolul dotări este unul la care versiunea sportivă excelează, modelul fiind echipat cu asistenţa electronică a frânării, ABS, 6 airbag-uri, controlul dinamic al stabilităţii (DSC), faruri adaptive cu lămpi bi-xenon (AFS), senzori de monitorizare a presiunii în pneuri, sistemul de monitorizare a lateralului şi părţii din spatele autovehiculului (RVM), sistemul de semnalizare a frânării de urgenţă (ESS) şi senzori de parcare.