Ford se ambiţionează să devină în Europa cel mai important producător de automobile de familie. Cu două monovolume poziţionate într-un sector de top, Galaxy şi S-MAX, plus un viitor model de clasă subcompactă dezvoltat pe baza micului Fiesta, americanii arată dorinţa de a fi cât mai bine reprezentați pe o piaţă concurenţială dominată acum de Citroen şi Opel.
În toamna anului trecut la Frankfurt a fost dezvelit noul C-MAX, care va purta cu sine evoluţia designului kinetic ce marchează toate modele Ford de câţiva ani încoace. Monovolumul construit pe baza viitorului Focus va fi disponibil din vară cu un bagaj generos de tehnologii, spațiu interior confortabil și un design practic ce mizează pe dinamism. Prețurile nu sunt cunoscute, însă Ford intenționează să ofere noul C-MAX la un prețfoarte competitiv. Este posibil ca divizia europeană să urmeze exemplul celor de la Volkswagen sau Renault care au lansat noi modele la prețuri egale sau mai mici cu până la 2.000 de euro.
Odată cu debutul celei de a doua generaţii vor fi introduse o serie întreagă de noi sisteme care vor evoca progresele făcute şi în acest segment, C-MAX urmând a fi unul din cele mai avansate modele din punct de vedere tehnologic. De exemplu, în echiparea monovolumului vor intra noi dispozitive de securitate activă şi pasivă alături de diverse sisteme care vor avea rolul de a oferi o ţinută de drum precisă, confort, siguranţă la rulare şi prevenire a incidentelor.
De asemenea, va fi oferit un sistem de parcare paralelă semi-automat şi dispozitiv de detecţie pentru eliminarea „unghiului mort” din oglinzile laterale, echipamente întâlnite mai frecvent în oferta modelelor premium.
Pe lângă acestea îşi va face apariţia şi motorizarea 1.6 EcoBoost, ce funcţionează pe benzină, echipată cu injecţie directă de ultimă generaţie. Amprenta „kinetică” a designului îşi va spune din nou cuvântul, exteriorul fiind trasat de linii progresive care respectă dinamica specifică maşinilor Ford.
Silueta atletică va fi dublată de conturul plafonului ce ia aspectul unui coupé, în timp ce arhitectura secţiunilor faţă şi spate propun o îmbinare între sportivitate şi funcţionalitate. Pentru prima oară Ford va lansa două versiuni ale monovolumului, C-MAX (5 locuri) şi Grand C-MAX (de 7 locuri), pentru a contra atacurile venite de la Citroen C4 şi Renault Scenic.