Nissan s-a prezentat la primul salon de top din Europa cu un bagaj consistent de noutăți, semn că japonezii vor avea în 2010 un an rodnic. Chiar dacă Juke a fost indiscutabil atracția principală la standul mărcii japoneze, și noul Micra s-a numărat printre vedetele Salonului de la Geneva.
Au trecut aproape 8 ani de la lansarea ultimei serii, astfel că apariția unui succesor devenise imperios necesară. Noul Nissan Micra va fi disponibil în Europa din luna noiembrie.
General
Noul Micra va fi comercializat în 160 de țări, iar pentru a asigura loturile necesare modelul mini va fi fabricat în cinci uzine din Europa și Asia. Dezvoltat pe noua platformă V, ce aduce multiple beneficii legate de rezistența la impact și consum, modelul Nissan, cu o greutate de 915 kilograme, face pași importanți în termeni de eficiență. Masa ușoară și tehnologiile utilizate pe motoare permit noului Micra să parcurgă 18 kilometri cu doar un singur litru de benzină.
Design
În general ținuta estetică este mai puțin interesantă la o mașină de clasă mică, atenția fiind îndreptată spre alte sectoare, de exemplu maximizarea confortului. Exteriorul noului Micra nu are un corespondent în gama Nissan, iar acest lucru este benefic citadinei ce plusează prin originalitate. Fiind un model global, întregul concept stilistic este unitar și încearcă pe cât posibil să se respecte pretențiile unei clientele cu gusturi diferite. Acesta este și unul din motivele pentru care designerii nu s-au jucat foarte mult cu detaliile, exteriorul oglindind un aspect simplu și cald. Întregul ansamblu este nou, blocuri optice, grilă motor, spoilere, capotă, hayon și jante.
Motorizare
O mutare neașteptată din partea Nissan este renunțarea la versiunea diesel 1.5 dCi, odată cu această nouă generație . Probabil unul din motive este prețul mai scump al modelului diesel dar și faptul că noile motorizări pe benzină vin cu un consum foarte apropiat acestui agregat dCi de origine Renault. Astfel pe piața europeană vom avea doar unitățile de 1.2 litri ce dezvoltă 80 CP/108 Nm și 98 CP/142 Nm. Primul este o unitate de trei cilindri aspirată natural, iar cea de a doua este supraalimentată și dispune de injecție directă și sistemul start/stop. Partea de transmisie este formată dintr-o cutie manuală cu cinci trepte sau una automată cu variație continuă CVT.