Volkswagen a fost campionul premierelor mondiale la Salonul Auto de la Geneva. Cap de afișa fost noul Touareg, model așteptat cu un interes deosebit din partea clienților mărcii germane.
Cu o personalitate puternică, interior luxos, masiv la exterior, noul SUV de la Volkswagen devine un concurent de temut chiar și pentru exponenții din zona premium. Până astăzi s-au vândut în întreaga lume peste 500.000 de exemplare.
General
Noua generație și-a făcut apariția la orizont cu o lună înaintea debutului oficial. Touareg 2 este mai ușor cu 200 de kilograme, mai dinamic și prezentabil și mai bine echipat. Dotările tehnice continuă cu o serie de suspensii pneumatice de ultimă generație si o transmisie automată cu opt trepte, ambele disponibile în standard.
În Germania, prețul de bază al noului VW Touareg pornește de la 50.700 de euro.
Propulsie
La nivelul propulsiei nu sunt surprize majore, Volkswagen preferând să optimizeze motoare care și-au demonstrat fiabilitatea. Excepție de la regulă face doar un agregat hibrid cu orientări ecologice, primul de acest fel montat pe un model de serie Volkswagen. Grupul propulsor este format dintr-un V6 turbo ce produce 333 cai putere și un mic motor electric ce generează 47 de cai putere. Unitatea electrică, dispusă între cutia de viteze automată cu opt trepte și unitatea pe benzină, are capacitatea de a pune în mișcare mașina și de a susține singură activitatea de propulsie până la 50 de kilometri pe oră. Touareg Hybrid dezvoltă 380 de cai putere și un cuplu de 580 Nm furnizați ambelor punți, prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală marca 4Motion, consumul mediu al versiunii pe alimentare alternativă fiind de 8,2 litri/100 kmh. Această motorizare va fi utilizată și de noul Porsche Cayenne. În ceea ce privește propulsoarele clasice, opțiunile sunt doar trei: V6 FSI de 280 CP- consum mediu 9,9 litri/100 km, V6 TDI de 240 CP - consum mediu 7,4 litri/100 km, V8 TDI de 340 CP - consum mediu 9,1 litri/100 km. De menționat că versiunea de 240 cai putere este singura care oferă ca dotare standard sistemul start&stop.
Design
Designul, orientat spre noile generații Golf, Polo şi Scirocco, a câștigat în dinamism, dacă ne referim la partea frontală, dar a devenit mai puțin captivant la partea din spate, unde stiliștii au preferat să dea o notă mai puțin agresivă.
Interiorul schițează liniile unui model premium, cu finisaje impecabile și dotări tehnologice de ultimă generație ce amplifică senzația de nou.