Audi pregăteşte până la cele mai mici detalii debutul său pe segmentul maşinilor mici. Se ştie deja că A1 este artizanul prin care Audi va ataca frontal atât oferta Mini cât şi Alfa Romeo.
Divizia premium a grupului Volkswagen îşi propune să acapareze atenţia cu o gamă completă de noi modele care să surprindă atât prin nivelul calitativ cât şi preţul oferit în raport cu concurenţa.
Normal şi cât se poate de logic, germanii plusează cu mai multe versiuni ale viitorului A1, de vreme ce cererea de modele de mici dimensiuni este într-o continuă creştere, iar pretenţiile cumpărătorilor sunt tot mai sofisticate. Dacă vrei să ai succes într-un segment competitiv nu poţi recomanda potenţialului client, un singur produs ci o varietate. „Clientul de astăzi este foarte capricios şi în aceleaşi timp foarte atent la ceea ce oferi, mai ales când e vorba de un automobil de lux” spune Wofgang Joseph Egger, şeful departamentului de design la Audi. „Ne concentrăm asupra nevoilor reale ale pieţii, fără însă a trece cu vederea cele care reprezintă un posibil succes de casă” mai spune Egger.
Conform unor informaţii de ultimă oră, germanii vor extinde gama de modele de la două la cinci modele. Se ştie deja că pe lângă modelul compact A1, producătorul a reconfirmat lansarea versiunii cabrio. Modelul va fi prezentat în forma sa finală, abia peste doi ani la Salonul Auto de la Frankfurt, cel puţin asta declară Egger. Decapotabila va beneficia de un plafon realizat din material textil ce se va plia în portbagaj. Un purtător de cuvânt susţine că A1 cabrio va fi disponibil doar cu tracţiune pe puntea faţă, tracţiunea integrală fiind pentru început exclusă din fişa tehnică deoarece masa maşinii ar creşte considerabil consumul iar preţul de bază ar fi mai piperat decât cel al principalului său rival Mini Cabrio.
Sub capotă se vor regăsi unităţile pe benzină TSI de 1.6 litri de 102 cai putere şi 1.8 litri de 150 de cai putere şi agregate diesel de 1.6 şi 2.0 litri împrumutate de la Volkswagen Golf VI.