Alfa Romeo reprezintă chiar de la începuturi maximul de eleganţă şi rafinament în stil italian. Asociate cu pretenţioasele cerinţe de sportivitate, constructorul auto din Milano a fost identificat ca una din cele mai atractive oferte de pe piaţă, situaţie rămasă neschimbată până astăzi.
În ciuda imaginii bune, Alfa Romeo se străduieşte din greu să îşi facă loc în sectorul premium. Italienii vor să spargă triunghiul Audi-BMW-Mercedes folosindu-se acum de „planul B”. Acesta înseamnă un răgaz de 1.000 de zile pentru a se redresa şi extinde familia de modele. Speranţele lor se leagă în primul rând de noul vehicul mini Furiosa care va lupta cu Audi A1, Mini Cooper şi Mercedes A-Klasse.
Exteriorul va surprinde prin proporţiile sale bine definite, un melanj între linia elementelor clasice Alfa Romeo şi agresivitatea naturală a bolizilor GT. De la versiunile curente va fi păstrată doar grila motorului, în rest tot ceea ce ţine de faruri, spoilere, aşezarea capotei, dispunerea montanţilor sau portiere, estetica va fi abordată complet diferit. Spatele micului Furiosa ne va aduce aminte de agresivitatea naturală a superbului Ferrari 599 GTB Fiorano. Aici vor fi implantate blocuri optice rotunde asezonate cu becuri de tip LED.
Din punct de vedere tehnic, viitorul model mini se va baza pe platforma lui Fiat Grande Punto, dar va dispune de noi suspensii şi sistem de direcţie pentru a susţine ţinuta sport.
Juniorul Alfa Romeo va avea fix 4 metri lungime iar sub capotă va beneficia de motorizări cu valori cuprinse între 95 şi 230 cai putere, conectate la transmisii manuale sau automate în 6 rapoarte. Versiunea de top, echipată cu motor turbo, va primi indicativul GTA.
În orice caz, acesta va fi un automobil atractiv, cu un caracter dinamic şi aspect distinct în cadrul clasei mini, un produs destinat tinerilor care doresc să impresioneze.