Autorităţile contractante vor fi atenţionate, prin mesaje electronice, cu privire la retransmiterea documentaţiei de atribuire respinse de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP), informează ANRMAP.
"Începând cu 8 noiembrie 2012, prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), autorităţile contractante vor fi atenţionate/avertizate, prin mesaje electronice, cu privire la retransmiterea documentaţiei de atribuire respinse de către ANRMAP", se precizează într-un comunicat remis MEDIAFAX, vineri, de ANRMAP.
Potrivit sursei citate, scopul acestei măsuri este de a scurta termenele de iniţiere a procedurii de atribuire de către autorităţile contractante, conducând astfel la o fluidizare şi eficientizare a procesului de achiziţie publică.
Astfel, arată ANRMAP, autorităţile contractante vor fi notificate periodic cu privire la retransmiterea documentaţiei de atribuire în vederea finalizării procesului de evaluare care să le permită iniţierea procedurii de atribuire prin publicarea anunţului sau invitaţiei de participare în SEAP.
Iniţiativa vizează, în primă fază, documentaţiile de atribuire aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică finanţate din instrumente structurale, urmând ca mecanismul să fie extins pentru toate documentaţiile de atribuire încărcate în SEAP, indiferent de sursa de finanţare.
Potrivit ANRMAP, autorităţilor de management le va fi adusă la cunoştinţă lista autorităţilor contractante care, în termen de şapte zile de la data respingerii unei documentaţii, nu au procedat la retransmiterea acesteia în SEAP, deşi au fost atenţionate.
Prin intermediul acestor iniţiative, ANRMAP urmăreşte să-şi îndeplinească unul dintre obiectivele sale principale, acela de creştere a gradului de absorbţie a fondurilor europene prin îmbunătăţirea sistemului de achiziţii publice din România, se mai arată în comunicat.